lördag 13 mars 2010

Geografiska tjänster (uppg 7)

Är ingen frekvent användare av geografiska tjänster. Ska jag någonstans så vet jag oftast vart det ligger och hur man hittar dit, eller så drar jag med mig en person som redan vet. Om jag ändå måste hitta vägen så brukar jag använda mig av GPS-tjänsten på mobiltelefonen som fungerar ganska dåligt. Mest för att vägbeskrivningsfunktionen inte är särskild bra för Stockholmsområdet och Sverige  överhuvudtaget, så om det är något jag skulle önska är en gratis och förbättrad version för navigation till mobiltelefoner. Det känns som att det är lite tidigt för innovationer när huvudfunktionerna inte ens funkar som de ska...









Har du försökt simma över Atlanten? Google Earth säger att det är bästa sättet att ta sig över. Är inte riktigt beredd på att hålla med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar