torsdag 20 maj 2010

Medieteknik A = bortslösade CSN-pengar? (uppg 13)

För att kunna avgöra vad jag ska använda mina nyvunna medieteknikkunskaper måste jag först komma underfund med vad det är som jag egentligen lärt mig. Så, vad har jag egentligen lärt mig? Några Adobe-program, att dubbelkolla ett prov efter fel inte nödvändigtvis betyder att man kollar efter frågor man missat att svara på, folk med skägg är inte alltid underhållande, XHTML, Matmakarna ger en spontanrabatter.

Typ det.

Har personligen ingen aning om jag kommer få något extensivt behov för mina nyvunna kunskaper och tror personligen att de precis som många kurser och lärdomar innan kommer försvinna bort i glömskans täta moln. Inte för att jag vill, men för att något verkligen ska fastna så måste det antingen levereras på ett unikt sätt eller så måste jag ha en särskild passion för uppgiften i fråga, och när det kommer till XHTML och Illustrator... I pass.

Det är inte så illa att det är bortslösade CSN-pengar, men på samma sätt som jag tänker fortsätta med att skära ner på maten när jag blir för tjock (och inte skylla på annat) kommer jag fortsätta använda Word istället för Indesign, för så länge jag inte börjar jobba på en tidning ser jag ingen användning för den kunskapen. Missförstå mig inte, det jag säger är att så länge jag inte på något sätt kan implementera det jag lärt mig i den närmaste framtiden kommer jag med största sannolikhet glömma det, tyvärr.

Over and out.


3 kommentarer:

  1. Fint!
    Men vilken gren? Innan jag kan svara ärligt...

    SvaraRadera
  2. Det är fritt fram med alla stilar!

    SvaraRadera
  3. OK! då kan det bli svårt ... Kast med litet element kanske jag har en chans

    SvaraRadera